Considerations To Know About بیماری زونا تا چه مدت واگیردار است

Wiki Article

عضویت در خبرنامه پیامکی با عضویت در خبرنامه پیامکی از برنامه کارگاه ها، همایش ها و تخفیف های کلینیک ها مطلع شوید.

​این تغییرات می‌توانند بلندمدت یا حتی دائمی باشند. ​​​​​​​​فردی که علائم را در گوش‌ها و اطراف چشم‌ها تجربه می‌کند، باید به دنبال مراقبت پزشکی فوری باشد تا خطر عوارض را کاهش دهد. ​

در صورت عدم تاثیر کافی لازم است با یک پزشک به صورت تلفنی یا حضوری مشورت کنید تا با توجه به شرح حال دقیق داروی مناسب داده شود.

پژوهشگران هنوز علت دقیق اختلال شخصیت پارانوئید را نیافته اند، اما احتمالاً دلیل آن ترکیبی از عوامل محیطی و بیولوژیکی باشد.

ایجاد اشتراک ورود به من اطلاع بده اگر ... نظرات جدید گذاشته شد

زونا معمولا بین ۲ تا ۶ هفته طول می‌کشد. اکثر مردم فقط یک بار به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما این احتمال وجود دارد که ۲ یا چند بار به آن دچار شوید.

پس از درمان آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما می‌شود و غیرفعال می‌ماند. اما گاهی اوقات دوباره فعال می‌شود و در امتداد مسیرهای عصبی به سمت پوست حرکت می‌کند و باعث زونا می‌شود.

بعضی از داروها، برای مثال داروهایی که از پس زدن بافت پیوندی جلوگیری می‌کنند و استفاده‌ی طولانی‌مدت از استروئیدها (مانند پردنیزون)

استفاده از کمپرس خنک و مرطوب روی تاول‌ها برای تسکین خارش و درد

هر کسی که در گذشته به آبله مرغان مبتلا شده است، ممکن است گرفتار زونا شود. اکثر افراد در عرض ۲ تا ۶ هفته بهبود می‌یابند، اما احتمال دارد بعضی از آن‌ها عوارض شدیدی را تجربه کنند.

آشنایی با بیماری مننژیت؛ اژدهای هفت سر بیماری‌های عفونی

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

زونا یک عفونت ویروسی است که در میان مردم وجود دارد. در این مقاله از تریتا، توضیح می‌دهیم بیماری زونا خفیف که زونا چیست؟ چه علائمی دارد و چطور می‌توان آن را درمان کرد. با ما همراه باشید.

اگر زونا بر دهان تاثیر بگذارد، فرد ممکن است این علائم را تجربه کند:

Report this wiki page